Select Page

El consell d’alcaldes i alcaldesses del Gironès del mes de desembre, celebrat el dia 18, va tractar el tema d’actuació i coordinació en cas d’emergències en l’àmbit comarcal sobretot per nevades, inundacions, incendis forestals o ventades com a principals fenòmens que poden afectar en diferents períodes de l’any a la comarca.

La trobada va comptar amb la presència del Director dels Serveis Territorials d’Interior a Girona, Albert Ballesta, que va explicar els protocols a seguir davant una emergència i el fet de revisar regularment els plans d’actuació municipals.

El president comarcal, Quim Roca, va informar dels nous canals de comunicació que s’establiran entre el Consell Comarcal i tots els municipis amb l’objectiu de traslladar de forma àgil la informació així com atendre qualsevol emergència que afecti algun municipi de la comarca o a la totalitat del territori.

Durant la reunió també es va exposar el sistema a seguir en cas d’alteració, per una emergència, del transport escolar que depèn íntegrament de l’ens comarcal.

El consell d’alcaldes també va comptar amb la presència del President de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, que va explicar els principals serveis de la institució cap als municipis i les previsions de cara aquesta nova legislatura.