Select Page

Oficina comarcal d’informació al consumidor

Contacte

Horari d’atenció al públic

  • De dilluns a divendres de 8.00 h a 15.00 h (cal concertar cita prèvia)

Què és l’OCIC Gironès?

És un servei gratuït a disposició de totes les persones de la comarca, que facilita informació sobre els vostres drets i deures com a persones consumidores i usuàries. El servei es presta amb col·laboració de l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya.

Quins són els objectius de l’OCIC Gironès?

Aquest servei és gestionat pel Servei comarcal de l’Energia del Consell Comarcal del Gironès i realitza les següents funcions:

  • Informar, orientar i assessorar sobre qualsevol tema relacionat amb el consum.
  • Resoldre conflictes que sorgeixin en matèria de consum tant pels consumidors com pels comerciants mitjançant procediments gratuïts i eficaços: mediació i arbitratge.
  • Supervisar i millorar el funcionament del mercat, vetllant per la seguretat dels productes i pel bon funcionament de les relacions entre els consumidors de la comarca i els agents econòmics que venen productes i presten serveis en la nostra demarcació.
  • Educar per al consum a les escoles i fomentar el consum responsable.
  • Formar als adults en temes de consum: xerrades, col·loquis, edició i distribució d’opuscles informatius
  • Col·laborar amb els establiments comercials i de serveis: informació dels seus drets i de les seves obligacions en matèria de consum.

Com puc queixar-me, reclamar o denunciar?

Descarrega’t els documents

Avís als consumidors

* Davant la modificació de les tarifes per part de les operadores de telecomunicacions, informa’t dels teus drets al següent enllaç.